5. ЗАКЛАДИ ФАХОВОЇ ПЕРЕДВИЩОЇ ОСВІТИ
Який організаційно-правовий статус має заклад фахової передвищої освіти?
Юридична особа має статус закладу фахової передвищої освіти, якщо вона отримала ліцензію на провадження освітньої діяльності у сфері фахової передвищої освіти і така діяльність є основним видом діяльності цієї юридичної особи [2].
Який організаційно-правовий статус має структурний підрозділ закладу фахової передвищої освіти?
Структурний підрозділ закладу фахової передвищої освіти, іншої юридичної особи має права та обов’язки, цілі, завдання та принципи діяльності, тип закладу фахової передвищої освіти, передбачені Законом України «Про фахову передвищу освіту» та іншими законами України, якщо його право на провадження освітньої діяльності у сфері фахової передвищої освіти зазначено в ліцензії відповідної юридичної особи та якщо основним видом діяльності такого структурного підрозділу є освітня діяльність у сфері фахової передвищої освіти [2].
Чи надаються права фінансово-господарської самостійності структурним підрозділам закладу фахової передвищої освіти, у тому числі відокремленим?
З метою реалізації цілей та завдань структурним підрозділам, у тому числі відокремленим, надаються окремі права фінансово-господарської самостійності: право вести окремий баланс, відкриття реєстраційного рахунку в органах Державної казначейської служби, мати печатку і штамп тощо [2].
У якому разі заклад фахової передвищої освіти, структурний підрозділ закладу фахової передвищої освіти, іншої юридичної особи втрачає права і обов’язки закладу фахової передвищої освіти?
Заклад фахової передвищої освіти або структурний підрозділ закладу вищої освіти, іншої юридичної особи, освітня діяльність у сфері фахової передвищої якого перестає бути основним видом його діяльності, втрачає права і обов’язки, у тому числі права на пільги, передбачені законодавством для закладу фахової передвищої освіти [2].
В яких статусах як суб’єкт господарювання може функціонувати заклад фахової передвищої освіти?
Заклад фахової передвищої освіти як суб’єкт господарювання може діяти в одному з таких статусів:
- бюджетна установа;
- неприбутковий заклад освіти;
- прибутковий заклад освіти [2].
В яких формах може провадити свою діяльність заклад фахової передвищої освіти?
Заклад фахової передвищої освіти залежно від засновника може діяти як державний, комунальний чи приватний та в організаційно-правових формах відповідно до законодавства. Заклади фахової передвищої освіти всіх форм власності мають рівні права і обов’язки у провадженні освітньої діяльності відповідно до законодавства [2].
Чи може заклад фахової передвищої освіти бути засновником (співзасновником) інших юридичних осіб?
Заклад фахової передвищої освіти може бути засновником (співзасновником) інших юридичних осіб, які провадять свою діяльність відповідно до напрямів освітньої, виробничої, інноваційної діяльності закладу фахової передвищої освіти та/або забезпечують виконання його статутних завдань [2].
На основі чого провадить свою діяльність заклад фахової передвищої освіти?
Заклад фахової передвищої освіти діє на основі власного статуту.
Статут закладу фахової передвищої освіти не може суперечити чинному законодавству [2].
На основі чого провадить свою діяльність структурний підрозділ закладу фахової передвищої освіти?
Структурний підрозділ закладу вищої освіти, іншої юридичної особи, основним видом діяльності якого є освітня діяльність у сфері фахової передвищої освіти, діє на основі положення [2].
Що має містити статут закладу фахової передвищої освіти?
Статут закладу фахової передвищої освіти повинен містити:
1) повне найменування із зазначенням типу закладу фахової передвищої освіти, його правосуб’єктність, місцезнаходження, дату прийняття рішення про його утворення;
2) концепцію освітньої діяльності закладу фахової передвищої освіти;
3) права та обов’язки засновника (засновників);
4) обсяг основних засобів (розмір статутного капіталу), наданих засновником (засновниками), станом на 1 січня календарного року, що відповідає даті затвердження статуту;
5) повноваження органів управління та органів громадського самоврядування закладу фахової передвищої освіти;
6) права та обов’язки керівника закладу фахової передвищої освіти;
7) порядок обрання представників до органів громадського самоврядування;
8) підстави дострокового розірвання контракту з керівником закладу фахової передвищої освіти;
9) джерела надходження і порядок використання коштів та майна закладу фахової передвищої освіти;
10) порядок звітності та контролю за провадженням фінансово-господарської діяльності;
11) порядок внесення змін до установчих документів закладу фахової передвищої освіти;
12) порядок реорганізації та ліквідації закладу фахової передвищої освіти.
Статут закладу фахової передвищої освіти може містити й інші положення щодо особливостей утворення і діяльності такого закладу [2].
Що має містити положення про структурний підрозділ закладу фахової передвищої освіти?
Положення про структурний підрозділ закладу вищої освіти, іншої юридичної особи, основним видом діяльності якого є освітня діяльність у сфері фахової передвищої освіти, повинно містити передбачену для статутів закладів фахової передвищої освіти інформацію з урахуванням особливостей свого організаційно-правового статусу [2].
На яких умовах заклади фахової передвищої освіти можуть провадити спільну освітню діяльність з українськими та іноземними закладами освіти?
Заклади фахової передвищої освіти можуть провадити освітню діяльність спільно з українськими та іноземними закладами освіти за узгодженими освітньо-професійними програмами [2].
Чи можуть заклади фахової передвищої освіти утворювати комплекси, наукові парки, входити до консорціумів?
Заклади фахової передвищої освіти можуть утворювати освітні, освітньо-наукові, науково-виробничі та освітньо-науково-виробничі комплекси, наукові парки та входити до складу консорціуму. Всі учасники комплексу, наукового парку, консорціуму зберігають статус юридичної особи і фінансово-господарську самостійність [2].
Хто приймає рішення щодо приєднання закладу фахової передвищої освіти до закладу вищої освіти?
Рішення про приєднання закладу фахової передвищої освіти державної або комунальної форми власності, що має статус окремої юридичної особи, до закладу вищої освіти такої самої форми власності як структурного підрозділу приймається вищим колегіальним органом громадського самоврядування закладу фахової передвищої освіти за погодженням з вищим колегіальним органом громадського самоврядування закладу вищої освіти і затверджується засновником або уповноваженим ним органом управління [2].
Хто приймає рішення про виділ структурного підрозділу закладу вищої освіти шляхом створення юридичної особи такої самої форми власності у статусі закладу фахової передвищої освіти?
Рішення про виділ структурного підрозділу закладу вищої освіти шляхом створення юридичної особи такої самої форми власності у статусі закладу фахової передвищої освіти приймається за ініціативою вищого колегіального органу громадського самоврядування такого підрозділу вищим колегіальним органом громадського самоврядування закладу вищої освіти і затверджується засновником або уповноваженим ним органом управління [2].
Хто забезпечує збереження та передачу новоутвореному закладу фахової передвищої освіти цілісного майнового комплексу відповідного структурного підрозділу закладу вищої освіти?
Засновник забезпечує збереження та передачу новоутвореному закладу фахової передвищої освіти як окремій юридичній особі цілісного майнового комплексу відповідного структурного підрозділу закладу вищої освіти [2].
Хто приймає рішення про виділ структурного підрозділу закладу вищої освіти із статусом національного шляхом створення юридичної особи такої самої форми власності у статусі закладу фахової передвищої освіти?
Рішення про виділ структурного підрозділу закладу вищої освіти із статусом національного шляхом створення юридичної особи такої самої форми власності у статусі закладу фахової передвищої освіти приймається за ініціативою вищого колегіального органу громадського самоврядування підрозділу вищим колегіальним органом громадського самоврядування закладу вищої освіти і затверджується засновником або уповноваженим ним органом управління [2].
Хто забезпечує збереження та передачу новоутвореному закладу фахової передвищої освіти цілісного майнового комплексу відповідного структурного підрозділу закладу вищої освіти із статусом національного?
Засновник забезпечує збереження та передачу новоутвореному закладу фахової передвищої освіти як окремій юридичній особі цілісного майнового комплексу відповідного структурного підрозділу закладу вищої освіти із статусом національного [2].
Хто приймає рішення щодо створення, реорганізації, ліквідації та перепрофілювання закладу фахової передвищої освіти?
Рішення про утворення, реорганізацію, ліквідацію чи перепрофілювання (зміну типу) закладу фахової передвищої освіти, у томі числі структурного підрозділу закладу вищої освіти, ухвалює його засновник (засновники) або уповноважений ним (ними) орган за дорученням засновника (засновників) [2].
Які чинники впливають на утворення, реорганізацію, ліквідацію чи перепрофілювання закладу фахової передвищої освіти?
Заклади фахової передвищої освіти утворюються, реорганізуються, ліквідуються чи перепрофілюються (змінюють тип) з урахуванням соціально-економічної та демографічної ситуації, а також відповідно до культурно-освітніх та соціально-економічних потреб територіальної громади та/або суспільства [2].
Які права мають здобувачі освіти під час реорганізації чи ліквідації закладу фахової передвищої освіти?
Реорганізація чи ліквідація закладу фахової передвищої освіти не повинна порушувати права та інтереси осіб, які навчаються у цьому закладі фахової передвищої освіти. Обов’язок щодо вирішення всіх питань продовження безперервного здобуття фахової передвищої освіти такими особами покладається на засновника (засновників) закладу фахової передвищої освіти [2].
Чи можуть утворюватися на території України заклади фахової передвищої освіти за участю іноземних фізичних та юридичних осіб та заклади вищої освіти іноземних держав утворювати свої структурні підрозділи?
На території України можуть утворюватися заклади фахової передвищої освіти за участю іноземних фізичних та юридичних осіб, а також, заклади вищої освіти іноземних держав можуть утворювати свої структурні підрозділи [2].
На яких умовах можуть утворюватися на території України заклади фахової передвищої освіти за участю іноземних фізичних та юридичних осіб та заклади вищої освіти іноземних держав утворювати свої структурні підрозділи?
Утворення в Україні закладів фахової передвищої освіти за участю іноземних фізичних та юридичних осіб, закладами вищої освіти іноземних держав своїх структурних підрозділів на території України здійснюється за умови отримання дозволу центрального органу виконавчої влади у сфері освіти і науки. Такі заклади фахової передвищої освіти та їхні структурні підрозділи діють на території України виключно за умови отримання ліцензії на провадження освітньої діяльності у порядку, встановленому цим Законом [2].
Який код класифікації видів економічної діяльності має фахова передвища освіта відповідно до національного класифікатора ДК 009:2010 «Класифікатор видів економічної діяльності»?
Код класифікації видів економічної діяльності «Фахова передвища освіта» 85.41 [29].
Які основні завдання закладу фахової передвищої освіти?
Основними завданнями закладу фахової передвищої освіти є:
1) забезпечення реалізації права громадян на фахову передвищу освіту;
2) підготовка кадрів з фаховою передвищою освітою для потреб економіки та суспільства, забезпечення якості фахової передвищої освіти;
3) провадження на високому рівні освітньої діяльності, яка забезпечує здобуття особами фахової передвищої освіти за обраними ними спеціальностями;
4) участь у забезпеченні суспільного та економічного розвитку держави шляхом формування людського капіталу;
5) виховання у здобувачів фахової передвищої освіти патріотизму, соціальної активності, громадянської позиції та відповідальності, академічної доброчесності, формування правової та екологічної культури, моральних цінностей, здорового способу життя, здатності критично мислити та самоорганізовуватися в сучасних умовах;
6) забезпечення органічного поєднання в освітньому процесі теоретичного та практичного навчання, дослідницької та інноваційної діяльності;
7) створення необхідних умов для реалізації учасниками освітнього процесу їхніх здібностей і талантів, збереження здоров’я учасників освітнього процесу;
8) збереження та примноження моральних, культурних, наукових цінностей і досягнень суспільства;
9) поширення знань серед населення, підвищення освітнього і культурного рівня громадян;
10) налагодження міжнародних зв’язків та провадження міжнародної діяльності у сфері освіти, науки, спорту, мистецтва і культури;
11) вивчення попиту на окремі спеціальності на ринку праці та сприяння працевлаштуванню випускників;
12) взаємодія з роботодавцями, їх організаціями та об’єднаннями, іншими соціальними партнерами, професійними об’єднаннями та сприяння працевлаштуванню випускників;
13) ефективне використання майна і коштів для провадження освітньої діяльності [2].
За якими принципами провадиться діяльність закладу фахової передвищої освіти?
Діяльність закладу фахової передвищої освіти провадиться на принципах:
1) автономії та самоврядування;
2) розмежування прав, повноважень і відповідальності засновника (засновників), державних органів та органів місцевого самоврядування, до сфери управління яких належить заклад фахової передвищої освіти, органів управління закладу фахової передвищої освіти та його структурних підрозділів;
3) поєднання засад колегіального та одноособового прийняття рішень;
4) незалежності від політичних партій і релігійних організацій (крім закладів духовної освіти) [2].
Які види автономії гарантує держава для закладів фахової передвищої освіти?
Держава гарантує академічну, організаційну, фінансову і кадрову автономію закладів фахової передвищої освіти [2].
Якими документами визначається обсяг автономії закладів фахової передвищої освіти?
Обсяг автономії закладів фахової передвищої освіти визначається законодавством та установчими документами закладу фахової передвищої освіти [2].
Які права мають заклади фахової передвищої освіти?
Заклади фахової передвищої освіти мають рівні права, що становлять зміст їх автономії та самоврядування, у тому числі мають право:
1) запроваджувати спеціалізації, розробляти та реалізовувати освітньо-професійні програми в межах ліцензованої спеціальності;
2) самостійно визначати форми здобуття освіти та форми організації освітнього процесу;
3) приймати на роботу та звільняти з роботи педагогічних, науково-педагогічних та інших працівників відповідно до законодавства;
4) формувати та затверджувати власний штатний розпис відповідно до законодавства;
5) утворювати структурні підрозділи, що мають права та обов’язки закладів професійної (професійно-технічної), профільної середньої та позашкільної освіти. Діяльність таких структурних підрозділів здійснюється згідно з відповідними спеціальними законами;
6) запроваджувати власні системи заохочення учасників освітнього процесу за освітні, мистецькі, дослідницькі, інноваційні та спортивні досягнення;
7) надавати додаткові освітні та інші послуги відповідно до законодавства;
8) самостійно розробляти та запроваджувати власні програми освітньої, мистецької, спортивної та інноваційної діяльності;
9) самостійно визначати зміст і програми навчальних дисциплін;
10) присуджувати освітньо-професійний ступінь фахового молодшого бакалавра здобувачам фахової передвищої освіти, які успішно пройшли процедуру атестації після завершення навчання;
11) утворювати, реорганізовувати, перетворювати (змінювати тип) та ліквідовувати свої структурні підрозділи відповідно до законодавства;
12) провадити видавничу діяльність, зокрема видавати підручники, навчальні посібники, а також розвивати власну поліграфічну базу;
13) провадити на підставі відповідних договорів спільну діяльність із закладами освіти, науковими установами та іншими юридичними особами;
14) розміщувати свої навчальні та навчально-виробничі підрозділи на підприємствах, в установах та організаціях;
15) брати участь у роботі міжнародних організацій;
16) запроваджувати власну символіку та атрибутику;
17) звертатися з ініціативою до органів, що здійснюють управління у сфері фахової передвищої освіти, про внесення змін до чинних або розроблення нових нормативно-правових актів у сфері фахової передвищої освіти, а також брати участь у роботі над проектами відповідних документів;
18) здійснювати фінансово-господарську та іншу діяльність відповідно до законодавства та установчих документів закладу фахової передвищої освіти;
19) розпоряджатися власними надходженнями (для закладів фахової передвищої освіти державної і комунальної форми власності), зокрема від надання платних послуг;
20) відкривати поточні та депозитні рахунки в банках у встановленому законодавством порядку;
21) утворювати навчально-наукові, виробничі комплекси чи інші об’єднання, не заборонені законодавством, спільно з науковими установами, закладами освіти, підприємствами;
22) здійснювати інші права, що не суперечать законодавству [2].
Які обов’язки мають заклади фахової передвищої освіти?
Заклади фахової передвищої освіти зобов’язані:
1) дотримуватися ліцензійних умов провадження освітньої діяльності;
2) мати внутрішню систему забезпечення якості освітньої діяльності та якості фахової передвищої освіти, у тому числі затверджену політику забезпечення дотримання академічної доброчесності учасниками освітнього процесу (кодекс академічної доброчесності);
3) створювати необхідні умови для здобуття фахової передвищої освіти особами з особливими освітніми потребами;
4) вживати заходів, у тому числі шляхом запровадження відповідних новітніх технологій, для запобігання та виявлення порушень академічної доброчесності у наукових і методичних роботах педагогічних, інших працівників, індивідуальних завданнях здобувачів фахової передвищої освіти та в разі виявлення порушень притягати винних до академічної відповідальності;
5) мати офіційний веб-сайт (для структурних підрозділів закладів вищої освіти, інших юридичних осіб - веб-сторінку на веб-сайті відповідного закладу вищої освіти, іншої юридичної особи), оприлюднювати на офіційному веб-сайті (веб-сторінці), на інформаційних стендах та в будь-який інший спосіб інформацію, визначену законодавством;
6) здійснювати освітню діяльність на засадах студентоорієнтованого навчання [2].
Які є типи закладів фахової передвищої освіти?
До закладів фахової передвищої освіти належать: фаховий коледж, військовий коледж сержантського складу та фаховий коледж із специфічними умовами навчання [2].
Що таке фаховий коледж?
Фаховий коледж — заклад фахової передвищої освіти або структурний підрозділ закладу вищої освіти, іншої юридичної особи, що провадить освітню діяльність, пов’язану із здобуттям фахової передвищої освіти. Фаховий коледж може проводити дослідницьку та творчу мистецьку, або спортивну діяльність, забезпечувати поєднання теоретичного навчання з навчанням на робочих місцях [2].
Які рівні здобуття студентами освіти має право забезпечувати фаховий коледж?
Фаховий коледж також має право відповідно до ліцензії (ліцензій) забезпечувати здобуття профільної середньої освіти професійного та академічного спрямування, професійної (професійно-технічної) та/або початкового рівня (короткого циклу) вищої освіти, та/або першого (бакалаврського) рівня вищої освіти [2].
Які права має фаховий коледж, що здійснює освітню діяльність у системі фахової спеціалізованої передвищої освіти?
Фаховий коледж, який здійснює освітню діяльність у системі фахової спеціалізованої передвищої освіти, має право відповідно до ліцензії (ліцензій) забезпечувати здобуття базової загальної середньої освіти, якщо наскрізна освітньо-професійна програма передбачає підготовку фахового молодшого бакалавра на основі початкової загальної середньої освіти [2].
Що таке військовий коледж сержантського складу?
Військовий коледж сержантського складу – заклад фахової передвищої військової освіти або структурний підрозділ вищого військового навчального закладу, що провадить освітню діяльність, пов’язану із здобуттям фахової передвищої освіти, може проводити прикладні наукові дослідження, забезпечувати поєднання теоретичного навчання з практичною військовою підготовкою [2].
Що таке фаховий коледж із специфічними умовами навчання?
Фаховий коледж із специфічними умовами навчання – заклад фахової передвищої освіти із специфічними умовами навчання або структурний підрозділ закладу вищої освіти із специфічними умовами навчання, що провадить освітню діяльність, пов’язану із здобуттям фахової передвищої освіти, може проводити прикладні наукові дослідження, забезпечувати поєднання теоретичного навчання з практичною підготовкою для потреб Міністерства внутрішніх справ України, Національної поліції України, інших центральних органів виконавчої влади, що реалізують державну політику у сферах охорони державного кордону, цивільного захисту, кримінально-виконавчої системи [2].
Що таке структура закладу фахової передвищої освіти?
Структура закладу фахової передвищої освіти, статус і функції його структурних підрозділів визначаються установчими документами закладу фахової передвищої освіти та положеннями про відповідні структурні підрозділи. Структура закладу фахової передвищої освіти, що не є бюджетною установою, може визначатися установчими документами закладу без дотримання вимог статті 32 Закону України «Про фахову передвищу освіту» [2].
Що таке структурні підрозділи закладу фахової передвищої освіти?
Основними структурними підрозділами закладів фахової передвищої освіти є відділення, циклові комісії, бібліотека, лабораторії, навчально-виробничі майстерні та інші підрозділи [2].
Як утворюються структурні підрозділи закладу фахової передвищої освіти?
Структурні підрозділи закладу фахової передвищої освіти утворюються рішенням керівника у порядку, визначеному Закону України «Про фахову передвищу освіту» і установчими документами закладу фахової передвищої освіти [2].
Що таке відділення закладу фахової передвищої освіти?
Відділення – це структурний підрозділ закладу фахової передвищої освіти, що об’єднує навчальні групи з однієї або кількох спеціальностей, у яких навчаються не менше 150 здобувачів фахової передвищої освіти (крім закладів спеціалізованої фахової передвищої освіти) за різними формами навчання, методичні, навчально-виробничі та інші підрозділи. Допускається створення відділення, що об’єднує навчальні групи з однієї або кількох спеціальностей, у яких навчаються не менше 200 здобувачів фахової передвищої освіти за заочною, дистанційною або вечірньою формами здобуття освіти [2].
Хто здійснює керівництво відділенням закладу фахової передвищої освіти?
Керівництво відділенням здійснює завідувач. Завідувач відділення призначається на посаду керівником закладу фахової передвищої освіти за погодженням з колегіальним органом управління закладу з числа педагогічних (науково-педагогічних) працівників, які мають ступінь магістра і стаж педагогічної та/або науково-педагогічної роботи не менш як п’ять років [2].
Чим визначено повноваження завідувача відділення закладу фахової передвищої освіти?
Повноваження завідувача відділення визначаються положенням про відділення, що затверджується колегіальним органом управління закладу фахової передвищої освіти [2].
Які функціональні обов’язки виконує завідувач відділення закладу фахової передвищої освіти?
Завідувач відділення забезпечує організацію освітнього процесу, виконання навчальних планів і програм навчальних дисциплін, здійснює контроль за якістю викладання навчальних дисциплін, навчально-методичною діяльністю викладачів відділення [2].
Що таке циклова комісія закладу фахової передвищої освіти?
Циклова комісія – це структурний підрозділ закладу фахової передвищої освіти (його філії), що провадить освітню, методичну діяльність за певною спеціальністю (спеціалізацією), групою спеціальностей однієї або споріднених галузей, може проводити дослідницьку та/або творчу мистецьку, та/або спортивну діяльність за певною дисципліною (групою дисциплін) [2].
За яких умов у закладі фахової передвищої освіти створюється циклова комісія?
Циклова комісія створюється, якщо до її складу входять не менше п’яти педагогічних (науково-педагогічних) працівників, для яких заклад фахової передвищої освіти є основним місцем роботи [2].
Хто призначає голову циклової комісії?
Голова циклової комісії призначається керівником закладу фахової передвищої освіти за погодженням з колегіальним органом управління закладу [2].
Хто може бути призначений головою циклової комісії?
Голова циклової комісії призначається з числа педагогічних (науково-педагогічних) працівників, які мають ступінь магістра і стаж педагогічної та/або науково-педагогічної роботи не менш як п’ять років [2].
Які функціональні обов’язки виконує голова циклової комісії закладу фахової передвищої освіти?
Голова циклової комісії забезпечує організацію освітнього процесу, виконання навчальних планів і програм навчальних дисциплін, здійснює контроль за якістю викладання навчальних дисциплін, навчально-методичною діяльністю викладачів циклової комісії [2].
Що може бути структурним підрозділом закладу фахової передвищої освіти?
Структурними підрозділами закладу фахової передвищої освіти можуть бути:
1) навчально-виробничі центри (сектори, частини, комплекси тощо), навчально-виробничі комбінати, конструкторські бюро, творчі майстерні та мистецькі школи, навчально-дослідні господарства, інші підрозділи, що забезпечують практичну підготовку фахівців;
2) підрозділи з підготовки до вступу, післядипломної освіти та освіти впродовж життя, навчально-методичні кабінети, комп’ютерні та інформаційні центри, виробничі структури, підрозділи культурно-побутового та спортивного призначення;
3) підрозділи, що забезпечують здобуття профільної середньої освіти академічного спрямування, професійної (професійно-технічної) або початкового рівня (короткого циклу) та першого (бакалаврського) рівня вищої освіти (для закладів фахової передвищої мистецької освіти - підрозділи, що забезпечують здобуття базової середньої освіти);
4) спеціальний навчально-реабілітаційний підрозділ, що утворюється з метою організації інклюзивного освітнього процесу та спеціального навчально-реабілітаційного супроводу здобувачів фахової передвищої освіти з особливими освітніми потребами, забезпечення їм доступу до якісної фахової передвищої освіти з урахуванням обмежень життєдіяльності;
5) підрозділ, що забезпечує поєднання теоретичного навчання з навчанням на робочих місцях (дуальну освіту);
6) інші підрозділи, діяльність яких не заборонена законом [2].
Чи може утворювати філії заклад фахової передвищої освіти?
Заклад фахової передвищої освіти може утворювати філії [2].
Що таке філія закладу фахової передвищої освіти?
Філія – це територіально відокремлений структурний підрозділ закладу фахової передвищої освіти, що утворюється рішенням засновника закладу фахової передвищої освіти з метою задоволення потреб регіонального ринку праці у відповідних фахівцях та наближення місця навчання здобувачів фахової передвищої освіти до їх місця проживання. Філія не є юридичною особою і діє на підставі затвердженого закладом фахової передвищої освіти положення та відповідно до отриманої закладом фахової передвищої освіти ліцензії на провадження освітньої діяльності. Філії закладів фахової передвищої освіти не здійснюють освітньої діяльності у сфері вищої освіти [2].
Які структурні підрозділи закладу фахової передвищої освіти прирівнюються до філії?
Структурні підрозділи закладу фахової передвищої освіти, які здійснюють повний цикл освітньої діяльності та розташовані в іншому населеному пункті, аніж місцезнаходження закладу фахової передвищої освіти, прирівнюються до філії [2].
Де не створюються філії / підрозділи закладу фахової передвищої освіти?
Філії закладів фахової передвищої освіти не створюються у столиці Автономної Республіки Крим, обласних центрах, містах Києві та Севастополі [2].
Де мають бути розміщені відомості про філію закладу фахової передвищої освіти?
Відомості про філію закладу фахової передвищої освіти вносяться до Єдиної державної електронної бази з питань освіти [2].
Хто та на яких умовах очолює філію закладу фахової передвищої освіти?
Філію очолює керівник, який підпорядковується керівнику закладу фахової передвищої освіти і діє на підставі відповідного доручення [2].
Чи повинен заклад фахової передвищої освіти мати у своєму складі бібліотеку?
Заклад фахової передвищої освіти зобов’язаний мати у своєму складі бібліотеку [2].